יללת החילונים בראשל"צ: הספריה תיפתח יום בשבוע לדתיים

    תושבים בראשון לציון פנו לתקשורת וטענו כי בספריה עירונית בראשון לציון "כותר ראשון השקמה" לא מתאפשרת הכניסה למי שאינו דתי, בימי רביעי
    יוסי צלניקר 1 Comment on יללת החילונים בראשל"צ: הספריה תיפתח יום בשבוע לדתיים

    זה הזוי, מה פתאום אנשים דתיים ירצו יום מיוחד בספרייה? זו לא בריכה ששם ההפרדה מובנת מטעמי צניעות" • העירייה: השירות ניתן ביום אחד בשבוע שבו הספריות ממילא סגורות

    אילוסטרציה צילום: הילה גוטרמן, פלאש 90
    תושבים בראשון לציון פנו לתקשורת וטענו כי בספריה עירונית בראשון לציון "כותר ראשון השקמה" לא מתאפשרת הכניסה למי שאינו דתי, בימי רביעי
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הליברליות והסובלנות נגמרת כאשר מדובר בדתיים: יוזמה של ספריה עירונית בראשון לציון לאפשר לדתיים ליהנות משירותי הספריה, נתקלת בהכפשות ויללות מצד חילונים שמתנגדים לסגירת הספריה עבור הציבור הדתי, יום אחד מששת ימי השבוע.

    תושבים בראשון לציון פנו לתקשורת וטענו כי בספריה עירונית בראשון לציון "כותר ראשון השקמה" לא מתאפשרת הכניסה למי שאינו דתי, בימי רביעי.

    לטענתם, לאחרונה הוצב בדלפק הקבלה של המקום שלט ובו נכתב כי מדי יום רביעי, רק מי שנחשב לדתי יוכל ליהנות משירותיה.

    "החל מ-2.3.16 בימי רביעי הספרייה תהיה פתוחה לקהל התורני בין השעות 16:00 ל-20:00", לשון ההודעה המופיעה על השלט. מתחת למילים אלה מודגש באדום: "השירות ביום זה הוא עבור הקהל התורני בלבד!".

    אחד ההורים המנויים יילל ואמר בחדשות 2 כי מדובר ב"מחזה מקומם".

    "זה הזוי, מה פתאום אנשים דתיים ירצו יום מיוחד בספרייה? זו לא בריכה ששם ההפרדה מובנת מטעמי צניעות", מספר אחד ההורים. "מי שמגיע ביום רביעי והוא לא דתי – פשוט לא יכול להיכנס" אמר לחדשות 2.

    עיריית ראשון לציון נמסר בתגובה לידיעה: "לאחרונה התקבלו פניות להנגיש את שירותי הספריות לטובת הציבור התורני. מגזר זה זכאי לקבל שירותי תרבות בדיוק כמו הרוב החילוני. במסגרת זו הוחלט לקיים פיילוט בו יינתן השירות ביום אחד בשבוע שבו הספריות ממילא סגורות, מהלך זה מאפשר לכל הצדדים לקיים את אורחות חייהם, כפי שקיים בכל הארץ בבריכות שחייה, חופי ים, קייטנות ועוד. הציבור החילוני ימשיך ליהנות מההיצע ומהתכנים בספריות העירוניות בדיוק כפי שהיה בעיר במהלך השנים".

    ‫כותר ראשון – שקמה



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה הכתובת של הספריה? סוף סוף ספריה בלי חילונים…